Vælg din bil
Søg uden modelfilter
Vælg bil fra liste
Søg efter produkter
Søg kun på varenummer Tilføj hurtigt

Handels-betingelser

  1. Priser

    Alle vores priser er som basis i danske kroner. Du kan som en service vælge at se hvad varen vil koste i en valgt valuta, pengene vil blive trukket i den valgte valuta, beløbet er udregnet ud fra varens pris i danske kroner. Varens pris kan ses både incl. & excl. 25% moms.

  2. Betaling

    Du kan betale med disse betalingskort : Dankort / Visa-Dankort / VISA / Eurocard / Mastercard

    Hvis du betaler med Dankort eller kreditkort, skal du blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ved bestillingen af varen. Schmiedmann betaler transaktions gebyret for Dankort / Visa-Dankort, ved betaling med alle andre kreditkort vil der fra Swedbank bliver lagt et transaktions gebyr på ordren. Du kan læse mere om gebyrer ved betaling med kreditkort på nettet her. Beløbet på din bestilling trækkes ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager. Alle kreditkort transaktioner håndteres af PayEx.dk.

    Det internationale system omkring MasterCard og VISA Electron er bygget sådan op, at allerede ved bestilling af en ordre, reserveres pengene på kortholders konto.

    De penge som er reserveret er udelukkende i bankens varetægt og schmiedmann.dk har INGEN råderet eller adgang til dem.


    Schmiedmann forbeholder sig ejendomsretten i det leverede indtil det fulde beløb er modtaget.


    Forudbetaling med PayPal eller bankøverførelse :

    Vi behandler først din ordre når, vi har verificeret at vi har modtaget din betaling.


    ModFaktura

    Du kan vælge betaling med ModFaktura, som vi tilbyder i samarbejdet med Fortus International Finance AB (Fortus Finance), som har ansvar for kreditvurdering og modtagelse af betaling. (Tilbuddet gælder kun vores kunder i Danmark)

    Når du benytter ModFaktura bliver dit CPR. nr. gemt i din kunde profil.

    Når du betaler med ModFaktura, forbeholder vi os retten til at annullere salget af bestilte produkter, under behandlingen af din kredit-ansøgning. 

    Krav for at kunne bevilge ModFaktura:

    • Du skal være fyldt 18 år.
    • Du skal være dansk statsborger.
    • Du skal have en god betalingshistorik.

    Betalingsvilkår 14 dage når du benytter ModFaktura.

    Hvis du overskrider betalingsfristen pålægges et påmindelsesgebyr på 50 kr. samt forsendelsesgebyr på 50 kr.

    Din ansøgning vil gennemgå en sædvanlig kreditvurdering hvilket indebærer at Fortus Finance indhenter kredit oplysninger baseret på dit CPR. nr.

    Pakker og forsendelser betalt med ModFaktura, kan kun afhentes, eller modtages af den person som har oplyst sit CPR. nr.

    Returnering af varer når du benytter ModFaktura:
    For at undgå påmindelse og forsendelsesgebyrer er det meget vigtigt at du i god tid, inden fakturaens forfaldsdato returnere din vare / dine varer.

    Meddel derfor også Fortus Finance kundeservice (+46 31719 22 02) alternativt (info@fortusfinance.se) omgående når du vil returnere hele eller dele af din bestilling.

    Fortus Finance kundeservice taler og skriver dansk.

    OBS! Priser og gebyrer beregnes ud fra vare som ligger i indkøbskurven.



    DelOpBetaling

    Gennem et samarbejde med Fortus International Finance AB (Fortus Finance) kan vi tilbyde dig muligheden for at dele din betaling op. (Tilbuddet gælder kun vores privatkunder i Danmark)

    Du kan løbende handle for op til 15.000 kr. dvs. du kan have flere aktive ordrer der samlet ligger under eller er lig med dette beløb.

    Du kan have en eller flere aktive DelOpBetalinger som Fortus Finance månedligt afregner på en samlet faktura. 

    Du kan når som helst vælge at betale hele dit udestående tilbage.

    Når du vælger at betale med DelOpBetaling og bekræfter din ordre, oprettes din ansøgning om DelOpBetaling. Du får straks besked om din ansøgning kan bevilliges og din ordre behandles. Skulle din ansøgning ikke blive bevilliget, kan du gå tilbage og vælge en anden betalingsmetode.

    Indledningsvist modtager du en separat aftale. Kontroller at afgifterne stemmer overens og er korrekte, underskriv aftalen og send den retur til Fortus Finances hurtigst muligt.

    Ved betaling med DelOpBetaling, forbeholder vi os retten til at annullerer salget af bestilte produkter, under behandlingen af din kreditansøgning. 

    Krav for at kunne bevilge DelOpBetaling:

    • Du skal være fyldt 18 år.
    • Du skal være dansk statsborger.
    • Du bør have en fast årlig indkomst på mindst 200.000 kr.

    Ved betaling med DelOpBetaling bliver dit CPR. nr. gemt i din kunde profil. 

    Pakker og forsendelser betalt med DelOpBetaling, kan kun afhentes, eller modtages af den person som har oplyst sit CPR. nr.

    Din ansøgning vil gennemgå en sædvanlig kreditvurdering hvilket indebærer at Fortus Finance indhenter kredit oplysninger baseret på dit CPR. nr. 

  3. Levering

    Som kunde er du altid sikret en hurtig og korrekt levering, da vi dagligt sender over hele landet, og da de fleste af varer er lagervarer. Hvis der skulle være leveringsproblemer vil du blive kontaktet, angiv derfor altid tlf. eller mail-adresse så det er muligt at kontakte dig.

  4. Transportskader

    Når varen afsendes og forlader vores virksomhed, overgår risikoen for varen til transportøren samt dig som kunde, således at en evt. transportskade eller bortkomst til enhver tid alene vil være et mellemværende imellem transportøren og dig som kunde, og vil derfor være Schmiedmann uvedkommende.

    I den forbindelse gøres der opmærksom på at transportørerne generelt dækker efter NSAB  (Nordisk Speditørforbunds Almindelige Betingelser), som dækker transportskader eller bortkomst med et beløb pr. kilo og ikke varens reelle værdi, dette kan i nogle tilfælde give en difference,  som efterlader dig som kunde et tab.

    Derfor bedes du undersøge om du skønner at dækningen er tilstrækkelig, eller om du evt. ønsker at tegne en yderligere transportforsikring inden forsendelse.

  5. Bestilling af varer vi normalt ikke lagerfører

    Hvis du bestiller en varer der normalt ikke lagerføres hos os, opkræver vi som regel et mindre depositum før vi bestiller den pågældende vare, depositumets størrelse er 30% af varens pris eksl. moms. Og husk hvad vi ikke har skaffer vi, så du kun behøver at handle et sted!

  6. Ved modtagelsen af varer

    Kontroller da venligst straks varer for rigtighed. Specielt dele der skal lakeres skal kontrolleres for pasform og rigtighed inden lakering, der ydes ingen erstatning for lakeringsudgifter på fejlleverede varer, eller varer med fejl og mangler.

  7. Prisgaranti

    Vi garanterer for at du som kunde hos os, får dine reservedele / udstyr til landets absolut laveste priser på købstidspunktet. Der tages forbehold for tilbudsvarer, og at det drejer sig om varer af samme mærke og kvalitet.

  8. Sikkerhed

    Vi bruger sikkerhedsprotokollen SSL, som krypterer information mellem en Internet browser (kortindehaveren) og en Internet server (forretningen). Det betyder, at de oplysninger, du afgiver ved betaling med Dankort eller kreditkort, beskyttes under overførelsen fra din computer videre til os. Som krypteringsform ved elektronisk handel er SSL almindeligt udbredt og betragtes som en meget sikker løsning. På betaling.dk kan du se, hvordan en SSL-betaling gennemføres.

  9. Fortrolige oplysninger

    Dine oplysninger - navn, adresse og e-mail - bruger vi kun til at sende din vare og informere dig, hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå. Desuden vil du efter en bestilling modtage en ordrebekræftelse via e-mail.

  10. Ordrebekræftelse

    Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn på betaleren og leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.
    Ordrenummeret skal anvendes ved enhver forespørgsel ang. din ordre.

  11. Fortrydelsesret ved internet handel (privat)

    Du har som privat kunde (B2C) 14 dages fortrydelsesret gældende fra modtagelsesdatoen på alle varer du køber online efter forbrugeraftaleloven. Herefter kan varer der lagerføres efter forudgående aftale evt. tages retur -20% i administrationsomkostninger!.
    For erhvervskunder (B2B) med rabataftaler er fortrydelsesretten ikke gældende, men varer der lagerføres kan efter forudgående aftale evt. tages retur -20% i administrationsomkostninger!.

    Tilbagelevering i forbindelse med fortrydelsesret.
    Ved fortrydelse af varekøbet er det kundens ansvar at varen tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returnering til sælger påhviler køber.

    Er der tale om elektroniske dele, dvd eller cd'er tages disse ikke retur, hvis plomberingen er brudt.

    Varen skal tilbageleveres i ubeskadiget original emballage og der skal være en faktura-kopi vedlagt.
    Pakken skal tydeligt markeres med et RMA nr. som du får gennem vores returguide på nettet.

    Fortrydelsesretten bortfalder.
    Hvis varen har været monteret, lakeret eller anden form for ibrugtagning der formindsker salgsværdien. Er der tale om elektroniske dele, dvd eller cd'er tages disse ikke retur, hvis plomberingen er brudt.

    Ved bestilling af et specialfremstillet produkt kan køber give samtykke til, at fremstillingen / udførelsen påbegyndes og at fortrydelsesretten derefter bortfalder.

    Udbetaling.
    Udbetalingen af tilgodehavender sker via bankoverførsel hvor beløbet sættes ind på kundens bankkonto. 

    Udgifter i forbindelse med returnering afholdes af køber. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for autodele, dæk, fælge m.v. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

    Ønskes fortrydelsesretten brugt kan køber ligeledes vælge at benytte standardformularen der kan findes her. Formularen medsendes i bestillingen.

  12. Fortrydelsesret (erhverv)

    Tilbagelevering i forbindelse med fortrydelsesret.
    Ved fortrydelse af varekøbet er det kundens ansvar at varen tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returnering til sælger påhviler køber. Bemærk at der tages 20 % i administrationsgebyr. Skaffevarer og elektroniske dele tages ikke retur. 

    Varer skal tilbageleveres i ubeskadiget original emballage og der skal være en faktura-kopi vedlagt.
    Pakken skal tydeligt markeres med et RMA nr. som du får gennem vores returguide på nettet.
    Er dette ikke opfyldt, tages der 200 kr. i administration.

    Fortrydelsesrettet bortfalder.
    Hvis varen har været monteret, lakeret eller anden form for ibrugtagning der formindsker salgsværdien. Er der tale om elektroniske dele, dvd eller cd'er tages disse ikke retur, hvis plomberingen er brudt.

  13. Reklamationsret

    Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret efter købelovens regler regnet fra varens modtagelse. For enkelte produkter er reklamationsperioden længere. Hærværk, misbrug eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten.
    På brugte dele udgør reklamationsretten 6 mdr.

    Tilbagelevering i forbindelse med reklamation
    Varen skal så vidt muligt tilbageleveres i original ubeskadiget emballage og der skal være en faktura-kopi vedlagt, desuden skal pakken tydeligt markeres med et RMA nr. som du får gennem vores Returguide på vores hjemmeside.
    Der gøres opmærksom på, at funktionstest af returnerede varer som viser sig ikke at være reklamations-berettigede, udløser et håndteringsgebyr på DKK 200,- inkl. moms som pålægges kunden til betaling.

    Varer som sendes på modtagers (Schmiedmann´s) regning fx pr. efterkrav eller lign. vil blive nægtet modtaget.
    Ønskes der at Schmiedmann afholder udgiften til returfragten, skal dette forinden aftales og Schmiedmann rekvirerer, foranlediger og bekoster herefter afhentningen af returvaren, der gøres i den forbindelse opmærksom på at samtlige fragtomkostninger ved en uberettiget reklamation vil blive pålagt kunden til betaling.

    Hvis du selv returnerer varer for egen regning, gøres der opmærksom på, at det påhviler afsender at dokumentere at Schmiedmann har modtaget returnerede varer, det anbefales derfor at du gemmer fragtkvitteringen eller en kopi af denne.

    Behandlingstid på reklamationer
    Normalt skal du forvente at reklamationsbehandlingen vil tage 5-10 arbejdsdage fra modtagelse, der gøres dog opmærksom på, at der ved reklamationer hvor varen er gået i stykker kan forekomme ventetid da varen sendes til reklamations-behandling hos producenten inden godtgørelsen udbetales eller varen ombyttes.re.

  14. Generelt om tilbagelevering

    Vi gør samtidigt opmærksom på at returnering skal finde sted i samme afdeling hvor varen er købt.

    Retur pant
    Pantvarer skal være os i hænde senest 6mdr. efter købstidspunktet, er varen ikke det forbeholder vi os retten til afvise pantvaren og dermed ikke at refundere den indbetalte pant.

    For at den indbetalte pant refunderes, skal varen være rengjort og returneret i emballagen fra den nye del, desuden skal der vedlægges en fakturakopi.

    Det er en ligeledes en forudsætning at pantdelen er i en tilstand så den kan renoveres, dvs. at pantdelen kun har været udsat for almindeligt slid, og ikke har lidt synlig overlast som følge af fx en kollision eller lignende.

  15. Forbrugeraftale-loven

    Din ordreafgivelse og dit køb via Internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning, herunder lovbekendtgørelse nr. 886 om visse forbrugeraftaler (dørsalg m.v., fjernsalg og løbende tjenesteydelser) af 23. december 1987 som ændret ved lov nr. 262 af 6. juni 1993 og lov nr. 1098 af 21. december 1994 - i daglig tale dørsalgsloven.

  16. Følgeskader

    Der ydes ingen erstatning ved følgeskader ved montering af defekte eller fejlleverede varer, ej heller til erstatning af tabt arbejdstid.

  17. Syn

    De varer der er TÜV godkendte burde kunne synes i Danmark. Vi yder dog ingen garanti herfor, da afgørelserne i landets forskellige synshaller desværre ikke altid er ens, men sørg altid for at have relevant TÜV dokumentation med til syn.

  18. Kontaktinformationer

    Vi kan kontaktes på følgende adresse / telefonnummer:


    Nye dele

    Schmiedmann Odense A/S
    Herluf Trolles Vej 15
    5220 Odense SØ
    Tlf +45 65 94 15 45
    Email: odense@schmiedmann.com
    Cvr. Nr. 29634602

    Nye dele / brugte dele

    Schmiedmann Nordborg A/S
    Lyngmosevej 9
    6430 Nordborg
    Tlf +45 74 49 11 80
    Email: nordborg@schmiedmann.com
    Cvr. Nr. 29634629

  19. Klager

    Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du oprette en sag i vores RMA system, der kan findes her.
    Skulle det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne for at forfølge en sag er opfyldt. Se www.kfst.dk eller www.forbrug.dk/Forbrugerhotlinen. EU tilbyder fra 15/02/2016 et online forum til at afhjælpe uenigheder mellem sælger og køber, du finder det her ec.europa.eu/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Nye BMW dele odense@schmiedmann.com / brugte dele nordborg@schmiedmann.com.
    Drejer uenigheden sig om reparation på en bil henviser vi til www.bilklage.dk

  20. Forbehold

    Vi tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt. Aftaler om køb af varer fra Schmiedmann Odense, anses for endeligt indgået, når en medarbejder har behandlet ordren. Eventuelle tilbud gælder så længe lager haves.

Thank you for visiting
Schmiedmann!
We noticed you are from...

United States United States
Betaling
Payment method logos
Forsendelse
Schmiedmann sender dagligt over hele landet
Hurtig levering og lave priser.

Vi bruger:
Kontakt