Vær opmærksom på om du har købt varen i Odense, eller i Nordborg – kontakten skal være igennem det sted du har handlet.
Vedr. pantvare så skal de returneres efter modtagelsen af den nye del, i den emballage den nye del kom i. Pantvaren skal være afmonteret slanger/rør osv, samt være rengjort og fri for olie. Den originale emballage må ikke bruges til forsendelse. Brug neutral emballage omkring den originale, så denne ikke ødelægges.
Vedr. returvare som fortrudt køb, eller ubrugte dele skal returneres i original emballage inden 14 dage fra den dag du har informeret Schmiedmann om at du har fortrudt købet. Der må ikke skrives på eller på klæbes labels på original emballagen, men send den i en neutral indpakning.
Vedr. reklamationer, så skal man være opmærksom på at der skal laves en rapport, dette kan ofte klares med foto/video. samt en forståelig beskrivelse at problemet.
Er der tvivl, så anbefaler vi straks at kontakte Schmiedmann telefonisk omkring problemstillingen i almindelighed, husk faktura nr. Vi hjælper alt det vi kan.
Marker pakken med RMA og dit faktura nr. samt vedlæg gerne faktura kopi i pakken.
Det påhviler afsender at dokumentere, at Schmiedmann har modtaget returnerede varer. Det anbefales at du gemmer fragtkvittering eller en kopi af denne. Fra den dag du har informeret Schmiedmann om at du har fortrudt købet, skal du returnere varen inden 14 dage.
Ved funktionstest og afviste reklamationer kan der opkræves et håndteringsgebyr på DKK 200,-
Ønskes kontakt til Odense bedes du sende en mail til claim.odense@schmiedmann.com – ellers ring
Ønskes kontakt til Nordborg bedes du sende en mail til nordborg@schmiedmann.com - ellers ring
Behandlingstiden for retur vare kan tage 2-5 arbejdsdage.
Pantvare krediteres ved modtagelsen.
Reklamations tiden er forskellig alt efter fabrik og problemets omfang.